vineri, 20 februarie 2015

invata sa stabilesti/sa gasesti pretul CORECT

Micsoreaza Prețul sensibil, astfel va fi mai ușor pentru clienții dvs. să cumpere produsele tale


Este pretul, cel ce-ti sperie cumparatorii?

Clienții care suferă de șoc cind afla pretul? Sunt clienți ce refuza produsul sau serviciul dvs.? Știi de ce se întâmplă asta?

   Dacă ai un bun produs sau serviciu care nu se vinde, este probabil ca problema sa fie sensibilitatea prețului. Clienții refuza pretul tau iar tu nici nu stii prețul corect. E timpul pentru a învăța despre sensibilitatea prețurilor.

   Multe companii, luand in considerare concurentii, sunt ingrijorati ca nu cumva sa se evidentieze prin diferenta de pret. Numeroase companii rateaza oportunitatea de a beneficia de preturi mai mari din teama de a "nu-i speria pe cumparatori" sau invers , au frica sa micsoreze pretul, chiar daca o scadere minima poate semnificativ creste volumul de vanzari si profit.
   Dacă cineva te place, va cumpara ceea ce vinzi, indiferent dacă are sau nu, nevoie de ea. - Gene Simmons

Ce afecteaza sensibilitatea prețului?
   Sensibilitatea Pretului variaza in functie de industrie, concurența geografica, concurenta de marketing, emoțiile personale și nevoile clienților, și chiar economia.

Procesul prin care cumparatorul efectuaza alegerea
   Consumatorii, înainte de a cumpăra ceva, trec printr-un proces de luare a deciziilor - în cinci pași,

1. Aveti nevoie de recunoaștere. Cumpărătorul alege intre ceva mai actual și preferinte. Fie ca e din cauza marketingului, publicitate sau presiunea de grup.
2. Căuta informații. Cumpărătorul tinde sa gaseasca mai multe informații cu privire la ceea ce doreste să cumpere.
3. Consultarea. Folosind informațiile colectate, clientul determină ce opțiuni sunt, iar dacă există alte alternative, le  va păstra în minte înainte de a continua. Aceasta este în cazul în care sensibilitatea prețurilor poate interveni.
4. Cumpărarea. Clientul hotaraste ce să cumpere, și ce nu.
5. Dupa cumpărare. Clientul decide dacă acest lucru a fost ceea ce cauta, dacă aceasta a facut o decizie bună, dacă regreta, sau dacă este timpul pentru a returna produsul sau a cere banii înapoi.

   Pasul cinci, chiar dacă vei rambursa o cumparatura, vei putea sa obtii loialitate de brand și de a reduce, pe viitor, sensibilitatea prețului față de produsul sau serviciul in cauza.

   Dacă sunteți ca un pește mic într-un ocean imens, în curs de dezvoltare loialitatea fata de marca este modul în care poti concura.

Cum se măsoară sensibilitatea prețului?
   Masurarea sensibilitatii pretului (Price Sensitivity Meter) reprezinta: constatarea raportului optim dintre pret si calitate, limitele maxime si minime ale pretului pe care consumatorul ar fi dispus sa-l dea pe acest produs, si evitarea apritiei carorva dubii atunci cind pretul e prea mic.
   Folosind metoda Westendor de întrebări, masurarea se efectueaza în baza a 5 puncte de cercetare:

La ce preț cumparatorul începe să se gândească că produsul este prea scump?
La ce preț cumparatorul începe să creada că produsul este atat de ieftin in cit i-ar pune la îndoială calitatea?
La ce preț cumparatorul începe să se gândească că produsul devine prea scump, dar tot l-ar putea lua în considerare?
La ce preț cumparatorul ar crede că produsul se merita a fi procurat?

Masurarea sensibilitatii preturilor poate fi efectuata si la noi in R.Moldova, iar daca esti interesat de un astfel de serviciu apeleaza compania Magenta Consulting.

Ai putea sa astfel de cercetari:
Ce dacă nu sau nu poate supraveghea clienții potențiali în mod oficial, folosind abordarea Westendorp? Poți încă determina dacă produsul sau serviciul dvs. a rămas în vânzări, din cauza sensibilității preț?


* Cerceteaza. Fa comparatii cu produsele concurenților (preț și caracteristici).
* Întreabă. Suna-ți clienții actuali și dicuta cu ei.  Ia in vedere feedback-ul lor.
* Urmareste statisticile. Dacă vinzi on-line, urmăreste conversiile. Câti vizitatori intra pe pagina dvs.? Cât de multi iese? Câti cumpara? Documenteaza aceste statistici.
* Citeste opiniile on-line. Cauta comentarii cu privire la produsul sau serviciul dvs., sau cele a concurenților dumneavoastră. Ce spun clienții lor? Care este punctul slab pentru ei?
* Nu presupune. Nu presupune nici un preț, nici unul din preturi nu ar trebui să se bazeze mereu pe ceea ce este evident, mai sunt si alte cheltuieli de acoperit. (De exemplu, un ebook ar mai trebui să aibă un preț mai mare?) Fii mereu in cercetari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu